Om butiksägarna får som de vill är de årets julklapp: VR-glasögonen. VR står för virtual reality och med hjälp av glasögonen förflyttas användaren till en artificiell värld, skapad i en dator. Användningsområdena är många tycker Handelns Utredningsinsitut (HUI). Handlarna förväntar sig att se glasögonprydda användare i såväl skola som på arbetsplatser.
Även på bostadsmarknaden finns ett intresse för de möjligheter virtual reality-lösningar erbjuder.
Åtminstone bland de som tycker att det är bekvämare att skicka en fil över datorn, än bjuda upp till visning i den verkliga världen (I.R.L som det heter nu för tiden).
Kanske är årets julklapp symtomatisk för vår tid. Lusten att fly den verkliga verkligheten för den egentillverkade. Så kallade sociala medier blir allt viktigare och det ser ut som en tanke att fejkade nyheter på nätet är den nya typen av nyheter.
I denna nya värld känns vår lokala bostadsmarknad som stabil, begriplig och vardagsnära. Ett avtal är ett avtal och det är sällan som vi drabbas av bluffmakare och fejk. Det finns köpare och säljare och det finns mäklare som ser till att affärerna går rätt till. En bra affär är en affär där båda parter är nöjda.
Årets julklapp är nog rolig. Men med en förhoppning att vi på bomarknaden även i fortsättningen är där våra skor är, överlämnar vi härmed årets sista nyhetsbrev. Garanterat verkliga erbjudanden och nyheter som inte skrivits med VR-glasögonen på!