Anna är en solstråle i kundtjänsten.

“Kunderna ger oss glädje och energi”

– Åååh hej, är det du som ringer!
Anna Willén skrattar glatt när vi ringer henne. Anna jobbar i kundservice på kontoret i Arlöv sedan 2017 och Fruktbladet vill fråga henne lite kring arbetet med kunder på Fruktbudet.

Du har varit med ett tag på företaget. Vad är det du gillar med att jobba på Fruktbudet?
– Fruktbudet värnar sin personal. Vi är en liten, stor organisation. Man får vara med och ta beslut och jag känner att man är mer än bara än i mängden.

Får ni höra glada tillrop ibland?
– Kunderna ger oss sån glädje och energi! Det är dem vi är här för! Och responsen är underbar! Kunderna ringer oftast i något specifikt ärende men samtalen slutar nästan alltid med att man får snälla kommentarer som ” ni fixar alltid allt så snabbt” eller ” Tack för att ni kunde fixa en speciallösning denna gång”.

Vanligaste frågorna just nu?
– Mycket med påsken. Vi har skickat ut flera kampanjblad och har haft QR-koder i fruktkorgarna. Det har gett bra resultat och många har hört av sig med beställningar. Sedan är det alltid justeringar som måste göras för abonnemangen när det är lediga dagar och personal inte är på kontoren.

Nåt tips till kunderna?
– Testa laktritsägget! Det är en storsäljare och min favorit.

PS: Vi tackar för pratstunden och Fruktbladets redaktör förstår varför kunderna känner sig glada och upplyfta efter ett samlat med Anna i Kundservice.
Men ibland går det fort: Sedan intervjun har lakritsägget sålt slut och tipset från Påskansvarig Jessica Bäsckström är att du tar dig en titt på det guldiga jätteägget istället …

Bild