– Våra trogna kunder förtjänar mer uppmärksamhet. VI kommer att höra av oss oftare för att verkligen förstå vad vi gör bra, där vi kan förbättra oss men också plocka upp bra idéer och tankar som vi kan kanske kan införa på företaget framöver.
Det säger Daniel Lööf, Växjöson och nyanställd försäljnings- och kundansvarig till Fruktbudet.
– Vi har en bra grund med vårt miljö och hållbarhetsarbete, våra certifieringsprocesser och med vilka vi samarbetar med. Men jag tror att det finns mer att göra i arbetet om att berätta det. Våra kunder ska bli mer medvetna om att de verkligen har gjort rätt val. Ett val som faktiskt gör positiv skillnad för både människor och natur.
På vilket sätt kommer kunderna få reda på ert nya sätt att jobba?
– Det kan säkert bli fler personer som anställs på sälj och marknad framöver men framförallt så kommer kundservice att jobba lite annorlunda. Mer utåt. Detta nyhetsbrev är såklart också viktigt för att informera och inspirera, och så har vi ju fruktkorgen!
Hur tänker du om fruktkorgen?
– Fruktkorgen ska vara en aha-upplevelse. Vi kan göra fler saker med den. Tävlingar, roliga historier och fakta kan alla samlas i den. Vi kan också se den som en dörr in i den digitala världen. Man kanske direkt kan skanna en qr-kod och ge sitt omdöme om dagens frukt.
… så vilken är din favoritfrukt?
Ananas! Kanske inte den vanligaste frukten i våra korgar men så är det.